Η Microsoft παρουσίασε το Xbox Proteus Controller, ένα προσαρμόσιμο χειριστήριο που σχεδιάστηκε ειδικά για τους gamers που αντιμετωπίζουν προκλήσεις προσβασιμότητας.
Αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά αυτό το φθινόπωρο και στοχεύει στο να παρέχει μια λύση στις ποικίλες ανάγκες των gamers, προσφέροντας ένα επίπεδο προσαρμογής που δεν είχαμε δει προηγουμένως σε αντίστοιχα χειριστήρια της Microsoft. Με τιμή 299$, το χειριστήριο θεωρείται σχετικά προσιτό, ωστόσο όσοι προχωρήσουν σε προπαραγγελία θα απολαύσουν έκπτωση 15% στην τιμή λιανικής.
Ένα από τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του Xbox Proteus Controller είναι ο modular σχεδιασμός του, που αποτελείται από διάφορες “μπάλες” που ενώνονται για να δημιουργήσουν μια μορφή χειριστηρίου που ταιριάζει καλύτερα στην άνεση και τις προτιμήσεις του κάθε χρήστη. Κατασκευασμένο από την ByoWave, το χειριστήριο είναι συμβατό με τις κονσόλες Xbox Series, Xbox One και PC από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας.
Ωστόσο, σημειώνεται ότι το Xbox Proteus Controller δεν θα υποστηρίζει αρχικά τις κονσόλες PlayStation ή το Nintendo Switch. Παρά τον περιορισμό αυτό, η ByoWave έχει εκφράσει την επιθυμία της να συνεργαστεί με και τις δύο εταιρείες στο μέλλον, σηματοδοτώντας μια δέσμευση για τη διεύρυνση των επιλογών προσβασιμότητας στον κόσμο των παιχνιδιών. Δεδομένων των συνθηκών, αν κάποιος θελήσει να χρησιμοποιήσει το χειριστήριο σε κάποια από αυτές τις κονσόλες, ίσως βοηθήσει κάποιο adapter όπως αυτό της 8BitDo, χωρίς να μπορούμε να επιβεβαιώσουμε με σιγουριά πως κάτι τέτοιο ισχύει.
Αυτή η ανακοίνωση έρχεται μετά την προσπάθεια της Sony να εισάγει το δικό της χειριστήριο που εστιάζει στην προσβασιμότητα, το PS5 Access Controller, πέρυσι, ενισχύοντας την αναγνώριση της βιομηχανίας για τη σημασία της συμπερίληψης όλων των παικτών.
Πέραν του Xbox Proteus Controller, η Microsoft ανακοίνωσε επίσης σημαντικές ενημερώσεις για το υπάρχον Xbox Adaptive Controller, ενισχύοντας τη λειτουργικότητά του για να ικανοποιήσει καλύτερα τις ανάγκες των gamers με αναπηρίες. Κάθε θύρα στο χειριστήριο μπορεί τώρα να υποστηρίξει έως και 12 κουμπιά, ένα δεύτερο joystick και ένα “hat switch”, παρέχοντας στους χρήστες μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχο.
Επιπλέον, η Microsoft επιτρέπει στους παίκτες να αναγνωρίζουν και να έχουν πρόσβαση σε παιχνίδια με χαρακτηριστικά προσβασιμότητας μέσω μιας ενημέρωσης στο interface του My Games & Apps, στην κονσόλα. Αυτή η νέα λειτουργία επιτρέπει στους χρήστες να φιλτράρουν και να ταξινομούν παιχνίδια βάσει των χαρακτηριστικών προσβασιμότητας ή τεχνικών, εξασφαλίζοντας ότι οι gamers μπορούν να βρουν τίτλους που προσαρμόζονται στις συγκεκριμένες ανάγκες τους με ευκολία.
