Speedollama | Review


Αυτό που πριν μερικά χρόνια μας έμαθε το DOOM ήταν πως ένα διασκεδαστικό παιχνίδι δεν χρειάζεται απαραίτητα και μια καταιγιστική ιστορία. Σήμερα έχουμε πολλούς τίτλους που διακρίνονται από φανταστικές ιστορίες, φοβερές ερμηνίες, σκηνές που κόβουν την ανάσα και ασταμάτητη δράση που πλαισιώνεται από εντυπωσιακά γραφικά και λεπτομερή περιβάλλοντα.

Αυτό που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια όμως είναι πως ιδιαίτερα οι μικρές ομάδες ανάπτυξης μπορούν να επωφεληθούν αν επικεντρωθούν σε λίγους τομείς και να προσφέρουν επιτυχίες. Το Speedollama από την Chaosmonger Studio μπορεί να μην γίνει παγκόσμια επιτυχία ή να τραβήξει τόσο την προσοχή, αλλά παρ’ όλα αυτά μπορεί να ψυχαγωγήσει για μερικές ώρες και να μας ταξιδέψει σε μια άλλη πιο… “χρυσή” εποχή.

Το Speedollama δεν έχει κάποια ιδιαίτερη ιστορία πέραν της ατελείωτης έχθρας των Llama με τα Alpaca – σαν να λέμε σκύλος και γάτα. Τα δύο είδη ζώων έρχονται συχνά σε ρίξη, και ιδιαίτερα τα αηδιαστικά αλπάκα προσπαθούν διαρκώς να κατακτήσουν τον κόσμο. Αυτό το γεγονός οδηγεί τα λάμα να λάβουν μέτρα και να εμποδίσουν τους εχθρούς τους από το να φέρουν εις πέρας τα σχέδιά τους ενώ παράλληλα παίρνουν όσο περισσότερα ναρκωτικά γίνεται για να είναι διαρκώς στην μέγιστη φόρμα τους. Όπλα, ναρκωτικά και έντονη δράση είναι το βασικό χαρακτηριστικό της ιστορίας, μιας ιστορίας που κάλλιστα θα μπορούσε να θυμίσει Metal Slug.

Λόγω έλλειψης ουσιαστικής ιστορίας, το παιχνίδι εστιάζει στο gameplay σε μια μίξη μεταξύ Metal Slug και Contra. Πρόκειται για ένα απλό 2D shooter με τρέξιμο και πυροβολισμούς, με άφθονο αίμα και τις σφαίρες να πλημμυρίζουν την οθόνη. Τρέξιμο, πηδήματα, πυροβολισμοί, εκρήξεις και αίμα είναι τα κυριότερα στοιχεία που θα γεμίσουν τα μάτια μας και τον χρόνο μας. Θα περιηγηθούμε σε 40 διαφορετικά επίπεδα, μέσα από 9 διαφορετικές περιοχές εκεί όπου σε κάθε τέσσερα επίπεδα ένα αφεντικό μας περιμένει, με την bonus αποστολή να είναι πιο προκλητική από τις υπόλοιπες και ενίοτε πιο διασκεδαστική.

Αυτό που είναι διαφορετικό σε αυτόν τον τίτλο είναι πως τα επίπεδα δεν είναι προκαθορισμένα αλλά κάθε φορά δημιουργούνται τυχαία αλλά ακολουθούν πάντα το ίδιο μοτίβο. Πρέπει να συλλεχθεί τουλάχιστον το 75% συγκεκριμένων αντικειμένων πριν ανοίξει η έξοδος. Αυτά τα αντικείμενα, για λόγο που δεν εξηγείται ποτέ ή δεν μπορούμε να καταλάβουμε, είναι διάφορα ναρκωτικά. Υπάρχει ένα χρονικό όριο πέντε λεπτών, γι’ αυτό πρέπει να κινούμαστε γρήγορα και αποδοτικά.

Ο πυροβολισμός γίνεται κλασικά προς τις τέσσερις κατευθύνσεις και όχι σε 360 μοίρες. Μπορούμε να τρέχουμε και να πυροβολάμε ταυτόχρονα, να πηδάμε πάνω από εχθρούς ή πάνω σε τοίχους για να φτάσουμε υψηλότερα σημεία. Οι τρεις διαθέσιμοι χαρακτήρες έχουν διαφορετικές ικανότητες και στατιστικά όπως στην ισχύ πυρός, στο ύψος άλματος ή στους πόντους ζωής. Όμως, ανεξαρτήτως ποιον επιλέξουμε , όλοι κινούνται πολύ γρήγορα.

Τρέχουμε και πηδάμε σαν τρελοί μέσα από δαιδαλώδη επίπεδα, σπανίως αφήνοντας το δάχτυλο από τη σκανδάλη, σκοτώνοντας εκατοντάδες αλπάκα και άλλα ζώα που έχουν συμμαχήσει μαζί τους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι σφαίρες μερικών εχθρών εξαφανίζονται τελείως, καθιστώντας σχεδόν αδύνατο το να τις αποφύγουμε. Συμβαίνουν τόσα πολλά και η οθόνη είναι πάντα γεμάτη με σφαίρες, φλόγες, εκρήξεις και αίμα, που είναι δύσκολο να διακρίνουμε τα ενίοτα μικρά πυρά των εχθρών μας.

Παρόλα αυτά, ο κύκλος του gameplay λειτουργεί αρκετά καλά ώστε να πούμε πως απολαμβάνουμε μικρές στιγμές, σύντομες μάχες και αρκετή δράση. Ο χειρισμός, εκτός του wall jump είναι εξαιρετικός αλλά και διασκεδαστικός – εδώ συστήνεται η χρήση χειριστηρίου για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε.

Όσον αφορά το wall jump, κανονικά, μπορούμε να γατζωνόμαστε σε έναν τοίχο με το πάτημα ενός κουμπιού και να πηδάμε υψηλότερα. Όμως, λόγω της ταχύτητας και των συνεχόμενων βολών, είναι λίγο άβολο να κρατιόμαστε συνεχώς από έναν τοίχο. Εναλλακτικά, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε μια επιλογή που μας επιτρέπει να γαντζωνόμαστε αυτόματα σε κάθε τοίχο. Παρόλο που αυτό φέρνει κι άλλα προβλήματα, καθώς δεν κινούμαστε όσο γρήγορα θα θέλαμε, είναι ωστόσο πολύ πιο άνετο για τα χέρια μας.

Η απόδοση του Speedollama στους υπολογιστές μας δεν χρειάζεται ιδιαίτερη αναφορά. Πρόκειται για ένα pixelated παιχνίδι με ελκυστικό animation και μεγάλη ταχύτητα και αυτή η φαινομενική απλότητά του σε σύγκριση τουλάχιστον με έναν 3D τίτλο το καθιστούν “βουτυρένιο” για πολλών ειδών συστήματα. Πόσο μάλλον όταν υπάρχει το Steam Deck.

Σε γενικά πλάισια, το Speedollama είναι ένα αρκετά μικρό παιχνίδι, περίπου 4 ωρών. Σίγουρα δεν “επανεφεύρει τον τροχό” και δεν θα συζητηθεί όσο άλλα παιχνίδια. Όμως για κάτι χαλαρό, κάτι απλό ή κάτι που σίγουρα θα μας κάνει να περάσουμε καλά, το παιχνίδι της Chaosmonger Studio είναι μια αξιόλογη επένδυση – αν όχι τώρα, σίγουρα σε κάποια έκπτωση.

Speedollama
Συνοψη
Το Speedollama είναι ένα γρήγορο, χαοτικό 2D shooter με έντονη δράση, pixelated γραφικά και απλό gameplay, ιδανικό για σύντομη και χαλαρή διασκέδαση, παρά την έλλειψη βαθιάς ιστορίας και κάποιων τεχνικών ιδιαιτεροτήτων.
7
Βαθμος