Gold Gold Adventure Gold | Early Access Preview


Τα τελευταία χρόνια, οι διάφορες βιομηχανίες της διασκέδασης, ιδιαίτερα τα anime, έχουν αρχίσει να αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο αφηγούνται τις ιστορίες τους. Έχουν περάσει οι εποχές όπου κάθε πλοκή διαδραματιζόταν στη σύγχρονη εποχή, με πρωταγωνιστές που αφύπνιζαν υπερφυσικές δυνάμεις και δυνατότητες. Σήμερα, όλο και περισσότερα anime επιλέγουν να εξερευνήσουν διαφορετικές οπτικές των φανταστικών κόσμων τους και παρουσιάζουν την ιστορία μέσα από τα μάτια αδύναμων ηρώων, από τη σκοπιά των quest-givers ή ακόμη και από την ματιά των πιο ταπεινών επαγγελμάτων, όπως των potion makers.

Σε αυτή την λογική, σειρές όπως το Dungeon Meshi μας μεταφέρουν σε περιπέτειες όπου τα parties κυνηγούν τη δόξα ή θησαυρούς, αλλά επικεντρώνονται και σε πιο πρωτότυπα θέματα όπως η διατροφική αξία των τεράτων που συναντούν στα dungeons τους.

Μαζί με την αναζήτηση της περιπέτειας, η αναζήτηση για χρυσό είναι και αυτή μια από εκείνες τις διαχρονικές εμμονές που συνοδεύουν την λογική αυτών των περιπετειών φαντασίας, κάτι που ξεκίνησε και από παιχνίδια όπως το Dungeons & Dragons. Από τις παλιές περιπέτειες των ’80s, η λάμψη αυτού του πολύτιμου μετάλλου συνοδεύεται από την περιπέτεια, την απληστία και το ρίσκο. Το Gold Gold Adventure Gold δεν απομακρύνεται από αυτή την θεματολογία. Αντίθετα, μας φέρνει μια απλή εμπειρία με ιδιαίτερη ταυτότητα, απλότητα και χιούμορ που την καθιστούν αρκετά γνώριμη και παράλληλα φρέσκια.

Στο Gold Gold Adventure Gold, αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός Θεού που δημιουργεί μια αποικία σε έναν κόσμο φαντασίας με πλάσματα της Αβύσσου αλλά και φανταστικές φυλές που ψάχνουν την περιπέτεια και τον πλούτο. Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ιστορία πίσω από τις πράξεις μας. Απλά καλούμαστε να φτιάξουμε μια αποικία και να την επεκτείνουμε όσο την “χτίζουμε” με περισσότερο χρυσό. Αν και ο τίτλος του παιχνιδιού παραπέμπει σε εξερεύνηση και κυνήγι θησαυρού, η ουσία του φαίνεται να επικεντρώνει σε μια ενδιαφέρουσα μίξη στρατηγικής, διαχείρισης πόρων και RPG στοιχείων.

Ο κόσμος είναι γεμάτος χιούμορ, έξυπνες αναφορές και πλούσιες λεπτομέρειες. Οι χαρακτήρες, από τις αγελάδες-paladin μέχρι τα γκόμπλιν, διαθέτουν μοναδικές εμφανίσεις και προσωπικότητα, που συχνά συνοδεύονται από αστείες ονομασίες και λογοπαίγνια, προσδίδοντας έναν αέρα ζωντάνιας και παιχνιδιού στον κόσμο που χτίζουμε.

Παρά την έλλειψη ολοκληρωμένου σεναρίου, η αίσθηση της περιπέτειας είναι σαφής. Οι αποστολές και τα bounty missions που εμείς δημιουργούμε με το πάτημα μερικών μόνο πλήκτρων, οδηγούν την πρόοδο και μας αναγκάζουν να λαμβάνουμε στρατηγικές αποφάσεις που θα επηρεάσουν την επιβίωση του ανερχόμενου βασιλείου μας. Η ιστορία, έστω και περιορισμένη, ενσωματώνεται στην αλληλεπίδραση με τα δρώμενα του κόσμου, όπως οι απειλές από τα dungeons ή η ανάπτυξη των μονάδων μας, δίνοντάς μας την δυνατότητα να φτιάξουμε εμείς την δική μας διήγηση.

Ως τίτλος, το Gold Gold Adventure Gold αυτοαποκαλείται citybuilder/reverse RPG, αλλά με μια δεύτερη ματιά μου θύμισε περισσότερο παιχνίδια του στυλ “We Are Billions” με anime αισθητική παρά κάποιο παραδοσιακό RTS. Το gameplay βασίζεται στη διαχείριση, κυρίως της οικονομίας. Οι μονάδες που έρχονται στην αποικία μας και αποκτώνται μέσω perks, δεν ελέγχονται άμεσα, αλλά προτείνουμε ενέργειες που μεταφράζονται σε Quests. Κάθε φορά που δημιουργούμε αυτά τα Quests, δαπανούμε χρήματα τα οποία είναι το χρηματικό κίνητρο για να τα πάρουν οι adventurers. Έτσι, ειδικά στην αρχή, πρέπει να βρούμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ κόστους και αποτελεσματικότητας.

Αρχικά, η ανάπτυξη της πόλης είναι αρκετά περιορισμένη και ο χάρτης που μπαίνουμε τυχαίος. Μπορούμε να τοποθετήσουμε μερικά βασικά κτίρια, όπως το Warrior Hall , ένα Inn, ένα Market και ένα Forge και φυσικά το κάστρο, το μόνο κτήριο που πρέπει να κρατήσουμε όρθιο. Πέρα από τα κτίρια όμως, η αλληλεπίδραση με τα περιβάλλοντα συστήματα και οι υποδομές είναι εξίσου περιορισμένα. Για παράδειγμα, τα μονοπάτια δεν επηρεάζουν κάτι πέρα από την αισθητική και το ξεκλείδωμα νέων κτιρίων βασίζεται στην απόκτηση τυχαίων perks, γεγονός που περιορίζει την ελευθερία σχεδιασμού. Παράλληλα, τα dungeons και οι απειλές που δημιουργούνται εξωτερικά από τον έλεγχο μας αποτελούν σημαντικό παράγοντα πίεσης, που δημιουργεί κυρίως άγχος παρά πρόκληση. Αν οι εχθροί ξεκινούν την επιδρομή τους στην αποικία μας, δεν μπορούμε να δώσουμε προτεραιότητα ή εντολή στους ήρωές μας να αμυνθούν και απλά περιμένουμε μέχρι να καταστραφούν πολλά από τα κτίρια και το A.I. να το πάρει απόφαση να προστατεύσει.

Αναφερόμενος στο σύστημα των perks, αυτό λειτουργεί με την λογική των Survivor/bullet-heaven παιχνιδιών. Ολοκληρώνοντας sub-missions ή επιβιώνοντας κύματα εχθρών κάθε μέρα ή βράδυ, μας δίνεται και από ένα (ή περισσότερα) perks που μπορούν να ενισχύσουν τις μονάδες ή να παρέχουν ενεργές ικανότητες. Σίγουρα υπάρχει ποικιλία και τύχη στην κάθε προσπάθειά μας, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί περιορισμούς στη στρατηγική μας επιλογή, ειδικά όταν κάποια μονάδα που μας αρέσει εμφανίζεται σπάνια.

Το Gold Gold Adventure Gold βρίσκεται ακόμα σε Early Access και αυτό είναι κάτι που καταλαβαίνουμε τόσο από μικρολεπτομέρειες όσο και από τεχνικά στοιχεία που περιορίζουν τον παράγοντα της διασκέδασης. Πέρα από τα τυπικά typos και ελλειπή κείμενα, θα δούμε πως στοιχεία όπως το Pathfinding θέλουν βελτίωση ή περισσότερη ανάπτυξη, μιας και οι Dwellers μας δυσκολεύονται να φτάσουν σε ένα σημείο και ειδικά αν υπάρχουν εμπόδια στην μέση, ή άλλα όπως η δυσκολία και η ισορροπία μοιάζουν εξίσου τυχαία με τα perks που βρίσκουμε. Ένιωσα πως υπήρχε περισσότερο micromanagement για να συμπεριφερθούν σωστά τα συστήματα παρά για να εκμεταλλευτώ σωστά τις υπάρχουσες δυνατότητες.

Όσο για τις περιπέτειες και τα Quests που, προς το παρόν, δημιουργούμε για τους Recruits μας, αυτά είναι εξίσου περιορισμένα αφού ποικίλουν ανάμεσα σε επιδρομές σε dungeons ή υπονόμους, την καταστροφή Checkpoints και την αντιμετώπιση τυχαίων εχθρών πάνω στον χάρτη. Το μόνο που, φαίνεται, να μπορούμε να κάνουμε είναι να δίνουμε βάση στην επέκταση και αναβάθμιση των κτιρίων μας παρά σε ό,τι άλλο. Ίσως το περιεχόμενο μεγαλώσει στο μέλλον, αλλά προς το παρόν έχουμε αυτή την, ομολογουμένως εθιστική, λούπα.

Ένα ακόμα στοιχείο που θα ήθελα να αναφέρω είναι το γενικότερο A.I. που, πέρα από το pathfinding, έχει απρόβλεπτη συμπεριφορά. Τα πάντα γίνονται αυτόματα, από την απόκτηση νέου εξοπλισμού, την αγορά φίλτρων και την υίανση των μονάδων. Η απρόβλεπτη συμπεριφορά έρχεται όταν βλέπεις συμμάχους να αρχίζουν ξαφνικά να παλεύουν είτε χωρίς λόγω ή αιτία είτε επειδή έχουν κατάθλιψη. Η ισορροπία δημιουργεί και αυτή απορίες αφού μπορεί να δούμε μονάδες με επίπεδο δύναμης 8 να διαλύουν, με μόλις λίγες επιθέσεις, εχθρούς επιπέδου 32. Βέβαια, σε αυτό ίσως να βοηθάει και το γεγονός ότι όσο αναβαθμίζουμε τα κτίρια όλοένα και περισσότερες πανοπλίες, όπλα και φίλτρα ξεκλειδώνουν με τους χαρακτήρες να τα αξιοποιούν για μεγαλύτερη ταχύτητα, δύναμη και άμυνα.

Αυτό που με εντυπωσίασε ιδιαίτερα όμως, είναι η έντονη οπτική ταυτότητα του παιχνιδιού. Οι μονάδες και τα κτίρια είναι καλοσχεδιασμένα, με λεπτομέρειες που προσθέτουν χρώμα, χιούμορ και χαρακτήρα. Τα περισσότερα κτίρια αναδεικνύουν τον σκοπό τους όπως για παράδειγμα το Forge που έχει δίπλα του έναν δράκο που μεγαλώνει καθώς αναβαθμίζεται και χρησιμοποιεί την φωτιά του για το σφυριλάτισμα. Τα γραφικά χαρακτηρίζονται από μια ιδιαίτερη anime αισθητική, με συνέπεια και διακριτική κομψότητα που δημιουργεί μια ευχάριστη αισθητική εμπειρία.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα προβλήματα με το interface, ειδικά στην αρχή. Τα μενού εμφανίζονται κάπως φορτωμένα και η τοποθέτηση κτιρίων επηρεάζεται από μικρές, μη εμφανείς ανωμαλίες στο έδαφος. Το γενικότερο U.I. είναι όμορφο αλλά δεν υπάρχει κάποιος τρόπος για να ξεχωρίζουν τα interactive στοιχεία όπως το εικονίδιο για το χτίσιμο ή η στρατολόγηση. Όταν είμαστε Zoomed Out, τα outlines, κυρίως των χαρακτήρων, φαίνονται χαμηλότερης ποιότητας ακόμα και όταν έχουμε θέσει τα γραφικά στο μέγιστο.

Σε ένα σύστημα με AMD Ryzen 7 5800X3D, μια κάρτα γραφικών NVIDIA RTX 4070 και 64GB Ram, δεν μπορώ να πω πως αντιμετώπισα φοβερά προβλήματα αν και όσο περνούσε η ώρα, κατασκεύαζα ολοένα και περισσότερα κτίρια και οι χαρακτήρες πλήθαιναν άρχισα να συναντάω κολλήματα και πτώσεις στα καρέ, από 144 σε 40- fps. Τέλος, ένα bug που παρατήρησα έρχεται στην αναβάθμιση των κτιρίων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αν έχουμε perk που μας επιτρέπει να κάνουμε μια δωρεάν αναβάθμιση την ημέρα, αν ένα κτίριο έχει πάνω από 1 διαθέσιμες αναβαθμίσεις, επιλέγοντας την δωρεάν μπορεί να χαθούν ή υπόλοιπες.

Σε αυτή την φάση, το Gold Gold Adventure Gold ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Αποτελεί μια φρέσκια και διασκεδαστική προσέγγιση σε έναν φανταστικό και χιουμοριστικό κόσμο με επίκεντρο την δημιουργία μιας αποικίας που βασίζεται στην οικονομία και την περιπέτεια. Παρόλο που η εμπειρία της διαχείρισης και του citybuilding είναι περιορισμένη, το gameplay, οι χαρακτήρες και η ατμόσφαιρα δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα βάση για την μελλοντική ανάπτυξη του. Οι περιορισμοί της Early Access φάσης, όπως κάποια μικρά bugs και η τυχαιότητα του συστήματος perks, δεν μειώνουν την συνολική απόλαυση ενός τίτλου που, χωρίς να το καταλάβουμε, γίνεται εθιστικός.

Γνωρίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο σε εξέλιξη, μπορώ με ασφάλεια να πω πως η προσωπικότητα και η στρατηγική πρόκληση που προσφέρει κάνουν το παιχνίδι μια πολλά υποσχόμενη εμπειρία που αξίζει να έχουμε κατά νου.