Funko Pops! Μια σειρά από φιγούρες που ξεπήδησε φαινομενικά από το πουθενά αλλά συνεχίζει ακάθεκτη μέχρι και σήμερα, με εκατομμύρια φιγούρες να “στολίζουν” τα σαλόνια πολλών σπιτιών, δωματίων ή gaming rooms. Ήρωες και κακοί από σειρές, ταινίες, κινούμενα σχέδια, βιντεοπαιχνίδια και anime έχουν αποκτήσει την δική τους απεικόνιση με την χαρακτηριστική εμφάνιση των Funko ενώ πλέον μπορούμε να φτιάξουμε και την δική μας φιγούρα – ακόμα και τον εαυτό μας. Αργά ή γρήγορα, αυτή η “τρέλα” θα έφτανε και στον κόσμο των ψηφιακών παιχνιδιών, με το Funko Fusion να είναι η πρώτη προσπάθεια από την 10:10 Games να φέρει τα…ιδιαίτερα πλασματάκια στις οθόνες των συστημάτων μας.
Το Funko Fusion είναι μια… μικτή εμπειρία. Απευθύνεται κυρίως στους λάτρεις του franchise (αν μπορούμε να το πούμε έτσι) και ενώ είναι κάτι που δεν ζήτησε κανείς, θα προκαλέσει σίγουρα συζητήσεις ανάμεσα σε όσους περίμεναν κάτι παραπάνω. Η ομάδα ανάπτυξης του παιχνιδιού αποτελείται από βετεράνους της βιομηχανίας και κυρίως των LEGO Videogames και αυτό είναι κάτι που φαίνεται στον πυρήνα του παιχνιδιού. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά στοιχεία που μοιάζουν να μην ταιριάζουν τόσο με την λογική όσο και την αισθητική του ενώ παράλληλα θα δούμε και αρκετά προβλήματα που αμαυρώνουν την συνολική εμπειρία.
Σε κοινή φλέβα με την σειρά LEGO, το Funko Fusion μας βυθίζει σε έναν κόσμο όπου διάφορα franchises ταινιών και σειρών συνυπάρχουν σε ένα μεγάλο hub world. Ως παίκτες μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε μια μεγάλη γκάμα χαρακτήρων από αυτά τα franchises και να επισκεφθούμε τους κόσμους αυτών ως πρωταγωνιστές και να λύσουμε τις βασικές αποστολές που παραπέμπουν στις αντίστοιχες των ταινιών/σειρών. Κάθε κόσμος είναι λεπτομερής, γεμάτος αντικείμενα και κτήρια βασισμένα στην original δουλειά, με τα αντικείμενα, εμπόδια και όλα τα αντίστοιχα να είναι destructible με κάθε τρόπο. Καταστρέφοντας αυτά τα αντικείμενα μαζεύουμε νομίσματα γνωστά ως “Vinyls” για να ξεκλειδώσουμε νέα Funko και επίπεδα.
Κάθε κόσμος που θα επισκεφθούμε αποτελείται από διαφορετικά επίπεδα και αποστολές, με πολλές από αυτές να διαφέρουν ανάλογα την υπόθεση. Για παράδειγμα, στον κόσμο του The Thing θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το…Thing, λύνοντας γρίφους και φροντίζοντας να μένουμε ζεστοί μέσα στο κρύο ενώ στον κόσμο του Scott Pilgrim στόχος μας είναι να λύνουμε γρίφους όσο προσπαθούμε να εκθέσουμε τους Εφτά Σατανικούς Πρώην σε επιθέσεις μας. Κάποιες ιστορίες μπορεί να έχουν διαφορετικά μονοπάτια ξετυλίγοντας νέα γεγονότα με την ίδια κατάληξη – κάτι που θα “μιλήσει” στους fans. Ολοκληρώνοντας τα επίπεδα αυτά μπορούμε να τα επανεπισκεφθούμε μέσω του Free Play για να ξεκλειδώσουμε τα collectibles που δεν μπορούσαμε εξαρχής. Εξάλλου, υπάρχουν αρκετά από αυτά που είναι κλειδωμένα πίσω από ικανότητες που έχουν άλλοι από τους χαρακτήρες που θα ξεκλειδώσουμε. Η επαναληψιμότητα ενισχύεται και από τα κρυφά δωμάτια που υπάρχουν στους κόσμους που παραπέμπουν σε παιχνίδια όπως το Five Nights at Freddy’s και ούτω καθεξής.
Για να ανοίξουμε νέους κόσμους στόχος μας είναι να συγκεντρώσουμε Gold Crowns, μια άλλη μορφή νομίσματος που αντιστοιχίζεται σε αποστολές και δραστηριότητες σε κάθε επίπεδο. Έξι ασημένια Crowns ενώνονται σε ένα Χρυσό και κάθε κόσμος έχει με την σειρά του αρκετούς γρίφους, αποστολές και δραστηριότητες που μας ανταμείβουν με Crowns. Η εξερεύνηση για να βρούμε αυτές τις ασχολίες είναι κάπως διασκεδαστική και ευτυχώς συνοδεύεται από την μουσική των διαφόρων franchises – κάτι που βοηθάει αρκετά αν σκεφτούμε πως δεν υπάρχουν διάλογοι ή φωνές από τα Funko.
Δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για Funkos όμως χωρίς να εστιάσουμε και στους ήρωες αυτούς καθ’αυτούς. Scott Pilgrim, Xena, He-man, Voltron, Umbrella Academy, The Thing, Hot Fuzz και μια ακόμα ποικιλία πρωταγωνιστών από γνωστές ή cult σειρές απαρτίζουν το πλήθος των ηρώων που μπορούμε να αποκτήσουμε και να χειριστούμε. Κάθε ήρωας έχει ένα ranged και ένα melee όπλο που προσφέρει διαφορετικά μοτίβα επιθέσεων ενώ σχεδόν όλοι έχουν διαφορετικές ικανότητες που χρησιμεύουν τόσο στις μάχες όσο και στους γρίφους ή τα collectibles. Για παράδειγμα, στο Hot Fuzz o Nicholas Angel αναλαμβάνει υποθέσεις στο χωριό και διεξάγει έρευνες με κάμερες που φανερώνουν βήματα και άλλα στοιχεία ενώ στο Scott Pilgrim μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την κιθάρα του Scott για να διασχίσουμε αδιάβατες αποστάσεις. Ωστόσο, όλα αυτά φαίνονται ιδιαίτερα σε επιφανειακό επίπεδο αλλά κοιτώντας πιο προσεκτικά θα δούμε πως πέρα από τις ικανότητές τους, οι βασικές επιθέσεις και το gameplay τους δεν διαφέρουν και ιδιαίτερα.
Το επίπεδο δυσκολίας κατά την διάρκεια των κόσμων είναι κυμαινόμενο και αυτό είναι κάτι που αποδίδεται τόοσ στην διαμόρφωση των αποστολών όσο και στην διάρκειά τους. Αρκετοί κόσμοι μπορεί να χρειαστούν από 2 έως 3 ώρες για να ολοκληρωθούν με αποτέλεσμα τα κύματα των εχθρών να γίνονται “χειρότερα” με την ένοια του πλήθους και της δυσκολίας. Αν τυχόν πεθάνουμε, τότε το Funko μας γίνεται φάντασμα και πρέπει να αναζητήσουμε ένα από τα εμβληματικά κουτιά Pop για να επανέλθουμε – θυσιάζοντας όμως αρκετά Vinyls & Crowns, κάτι που θα ‘ακυρώσει’ αρκετή από την πρόοδό μας.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αναδεικνύεται από το σύστημα μάχης και τον τρόπο που επαναφέρουμε το Funko μας είναι τα διάφορα bugs που υπάρχουν εδώ. Σε αρκετά επίπεδα ήρθα αντιμέτωπος με αόρατα αντικείμενα που σε πολλές περιπτώσεις εμπόδιζαν από το να συνεχίσω το επίπεδο και να αναγκαστώ να ξεκινήσω από την αρχή. Αντικείμενα που ήταν απαραίτητα για την ολοκλήρωση κάποιας πίστας δεν εμφανίζονταν ποτέ, άλλα δεν ήταν interactable ενώ αόρατα κτήρια και εμπόδια έμπαιναν μπροστά από αφεντικά με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση.
Τα αφεντικά μας αφήνουν και αυτά να ζητάμε κάτι παραπάνω. Στην πλειοψηφία τους πρόκειται για bullet-sponges αφού έχουν αρκετή ζωή που μειώνεται αργά και σταθερά είτε βαράμε από μακριά είτε από κοντά. Οι μηχανισμοί τους είναι όμοιοι σε μεγάλο επίπεδο – πυροβολούμε τα αδύναμα σημεία, μωβ μαλακές μάζες υγρού, μαζεύουμε σβόλους και τους βάζουμε σε ένα μηχάνημα για να προχωρήσουμε παρακάτω. Ακόμα και στα Free Play Sessions, δεν μπορούμε να βγούμε όποτε θέλουμε και να έχουμε σώσει την πρόοδό μας με αποτέλεσμα να πρέπει να ολοκληρώσουμε εκ νέου τα επίπεδα, μαζί με τα αφεντικά, για να ολοκληρώσουμε το ξεκλείδωμα αυτών που θέλουμε.
Ακόμα και η συλλογή των Vinyls είναι μια κουραστική διαδικασία αφού σχεδόν ποτέ δεν θα βρούμε κάποια ικανοποιητική πηγή εσόδων, την στιγμή που αποτελεί ένα σημαντικό νόμισμα για να πάρουμε νέα όπλα, αντικείμενα ύιανσης και για να γεμίσουμε μηχανές που βρίσκονται διάσπαρτες στα επίπεδα. Αυτό γίνεται ακόμα πιο “σπαστικό” όταν μπορούμε να μεταφέρουμε τα νέα όπλα από κόσμο σε κόσμο αλλά τα υπόλοιπα αντικείμενα πρέπει να τα ξαναγοράσουμε εξαλείφοντας το αίσθημα προόδου που έχουμε χτίσει.
Τα γραφικά του Funko Fusion θα μπορούσαν θα συγκριθούν με την αισθητική των φιγούρων αφού ενώ έχουν λεπτομέρεια φέρουν επιφάνειες που μοιάζουν πλαστικές αν και στολισμένες με έντονα και ζωντανά χρώματα. Αποτελεί έναν τίτλο που με μια πρώτη ματιά θα λέγαμε πως δεν θα ζόριζε τα μηχανήματά μας, αντιλαμβανόμαστε πως υπάρχουν κολλήματα, μικρά προβλήματα και πτώσεις που αλλοιώνουν την συνολική εμπειρία. Σε συνδυασμό με το αισχρό Motion Blur που υπάρχει, μας κάνει να αναρωτιόμαστε πως συμπεριφέρεται σε άλλες κονσόλες όπως το Nintendo Switch.
Ένα σημαντικό, αν και για πολλούς αδιάφορο, σφάλμα είναι ότι τα achievements ξεκλειδώνονται σε “άκυρες” στιγμές. Για παράδειγμα, τρέχοντας το παιχνίδι ξεκλείδωσα κάποια achievements από το τέλος του παιχνιδιού, χωρίς να έχω ξαναπαίξει. Επιπλέον, όταν έβρισκα ένα συλλεκτικό αντικείμενο, το παιχνίδι ενεργοποιούσε το επίτευγμα σαν να έχω βρει όλα τα αντικείμενα, ακόμη κι αν είχα βρει μόνο ένα. Bέβαια, αυτό το πρόβλημα λύθηκε με ένα πρόσφατο patch.
Άλλο πρόβλημα είναι η έλλειψη του online co-op mode, το οποίο είχε ανακοινωθεί αλλά καθυστέρησε, απογοητεύοντας τόσο εμένα όσο και την συμπαίκτριά μου. Τέλος, η διαδικασία για να ξεκλειδώσουμε κάποιους από τους νέους χαρακτήρες μπορεί να είναι κουραστική και απαιτεί πολύ grinding, όπως ο Chucky που πρέπει να τον εντοπίσουμε σε επτά διαφορετικούς κόσμους.
Αυτό που με απογοήτευσε περισσότερο από όλα όμως ήταν το μέτριο performance του παιχνιδιού. Σε ένα σύστημα με NVIDIA RTX 3060 12GB, AMD Ryzen 7 5800X3D, 32GB μνήμης RAM και το παιχνίδι εγκατεστημένο σε SSD τα καρέ ήταν ασταθή με αυξομειώσεις μεταξύ 40 και 72 στα High Settings – με Motion Blur κλειστό, αν και η αίσθηση που δίνεται όταν κουνάμε την κάμερα είναι ότι δεν έχει κλείσει σωστά. Δεν μπήκα στην διαδικασία να το δοκιμάσω στο Steam Deck αλλά απ’ότι είδα και εκεί, δεν είναι καλύτερη η εμπειρία.
Το Funko Fusion είναι ένα fever dream που άνετα θα ήταν κάτι μοναδικό, ιδιαίτερο. Δεδομένης της επιτυχίας των LEGO παιχνιδιών, θα περίμενε κανείς πως θα βλέπαμε μια επανάληψη αυτής της επιτυχίας και εδώ. Όμως, η εμφάνιση των Funko Pops, η στρυφνή, ανέκφραστη φύση τους και αυτά τα άψυχα, κατάμαυρα μάτια δεν καταφέρνουν να δώσουν ζωή σε αυτό το “νέο” franchise. Με bug fixes και βελτιώσεις πολλά από τα παραπάνω προβλήματα θα επιλυθούν αλλά τα βασικά συστατικά του δεν θα το καταφέρουν και η παρούσα τιμή του σίγουρα δεν το βοηθάει να αναπτυχθεί.
Παρόλα αυτά, δεν αποκλείεται να δούμε επιπλέον κόσμους, funkos και προσθήκες με τα αντίστοιχα Paid DLCs, όπως γίνετια και τώρα με το TF2 Funko DLC και το The Walking Dead DLC τα οποία όμως δεν έχουν τους δικούς τους κόσμους οπότε απλά μας δίνουν χαρακτήρες που δεν “κολλάνε” στο σύνολο που υπάρχει εδώ.
