Η Electronic Arts φαίνεται να επιταχύνει τη στροφή της προς την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς σύμφωνα με νέα αναφορά του Business Insider, η διοίκηση της εταιρείας ενθαρρύνει, ή ακόμη και επιβάλλει, τη χρήση AI από τους εργαζομένους της σε καθημερινές εργασίες, που κυμαίνονται από προγραμματισμό και δημιουργία concept art μέχρι υποστήριξη σχεδιαστικών διαδικασιών.
Ωστόσο, η πρωτοβουλία αυτή έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια μεταξύ των developers. Πολλοί υπάλληλοι παραπονέθηκαν για την αποδοτικότητα των εργαλείων AI, υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία συχνά παράγει ατελές ή ακατάλληλο κώδικα που χρειάζεται εκτεταμένο “καθάρισμα” εκ των υστέρων. Άλλοι ανέφεραν ότι κλήθηκαν να “εκπαιδεύσουν” τα εσωτερικά συστήματα, όπως το ReefGPT, στη δουλειά τους, γεγονός που εντείνει τους φόβους για πιθανή αντικατάσταση προσωπικού.
Πηγές από στούντιο της EA, όπως και πρώην ανώτερο στέλεχος της Respawn Entertainment, υποστήριξαν ότι ορισμένες απολύσεις έγιναν επειδή μέρη του QA (quality assurance) αντικαταστάθηκαν από AI εργαλεία που ανέλυσαν δεδομένα playtesting.
Παρά τις ανησυχίες, ο CEO της EA, Andrew Wilson, υπερασπίζεται την τεχνολογία, τονίζοντας από το 2023 ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα “ενισχύσει” τις ομάδες της εταιρείας αντί να τις αντικαταστήσει.
Η στροφή της EA προς την τεχνητή νοημοσύνη γίνεται σε μια περίοδο τεράστιων εσωτερικών αλλαγών. Ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εταιρεία εξαγοράστηκε έναντι 55 δισ. δολαρίων από κοινοπραξία επενδυτών που περιλαμβάνει τις Silver Lake, Affinity Partners και το κρατικό ταμείο της Σαουδικής Αραβίας (PIF). Η συμφωνία περιλάμβανε “leveraged buyouts“, αφήνοντας την EA με περίπου 20 δισ. δολάρια χρέους, γεγονός που ενδέχεται να εξηγεί την ώθηση για “αποδοτικότερες” διαδικασίες μέσω AI.
Παρόμοιες στρατηγικές έχουν ανακοινώσει και άλλες εταιρείες του κλάδου, όπως η Krafton (Subnautica 2), η οποία δηλώνει ότι στοχεύει να γίνει “AI-first” εταιρεία, αυτοματοποιώντας διαδικασίες και ενσωματώνοντας τη μηχανική μάθηση στη διοίκησή της.
Παρότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης υπόσχεται αυξημένη παραγωγικότητα, πολλοί εργαζόμενοι ανησυχούν ότι η καινοτομία αυτή έρχεται εις βάρος των ανθρώπων που χτίζουν τα παιχνίδια, αλλά και της ποιότητας των ίδιων των τίτλων.
