Η Ιαπωνική Υπηρεσία Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (JPO) απέρριψε (προσωρινά) μία από τις αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της Nintendo που σχετίζονται με τη νομική διαμάχη της με την Pocketpair, δημιουργό του Palworld, κρίνοντας ότι η αίτηση “στερείται εφευρετικού βήματος”.
Η απόφαση αυτή, γνωστή ως “Office Action”, εκδόθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2025 και αφορά την αίτηση με αριθμό 2024-031879, μια «αδελφή» αίτηση ενός από τα βασικά “anti-Palworld” διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Nintendo και «μητέρα» άλλης που επίσης χρησιμοποιείται στη δικαστική υπόθεση εναντίον της Pocketpair.
Σύμφωνα με τα ευρήματα του GamesFray, η απόρριψη βασίστηκε σε υποβολή “στάθμη της τεχνικής” (prior art) από τρίτο μέρος, πιθανότατα την ίδια την Pocketpair, η οποία οδήγησε το γραφείο να συμπεράνει πως τα στοιχεία της αίτησης ήταν ήδη γνωστά μέσω άλλων παιχνιδιών πριν από την ημερομηνία προτεραιότητας της Nintendo (Δεκέμβριος 2021).
Μεταξύ των τίτλων που αναφέρθηκαν ως παραδείγματα στάθμης της τεχνικής περιλαμβάνονται:
- ARK: Survival Evolved (Studio Wildcard)
- Monster Hunter 4 (Capcom)
- Craftopia (Pocketpair)
- Kantai Collection (DMM.com)
- Pokémon GO (Niantic / Nintendo)
Η JPO υποστήριξε ότι οι μηχανισμοί “monster capture” και τα gameplay συστήματα που περιγράφονται στην αίτηση ήταν προφανείς συνδυασμοί υπαρχόντων τεχνικών, κάτι που δεν δικαιολογεί πατέντα βάσει του άρθρου 29(2) του Ιαπωνικού Νόμου περί Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας.
Η Nintendo φαίνεται να έχει πλέον δύο επιλογές: Να εγκαταλείψει την αμφιλεγόμενη αίτηση, ή να την τροποποιήσει και να προσπαθήσει να πείσει τον εξεταστή με νέα αξιώματα.
Εφόσον η διαδικασία ολοκληρωθεί, η εταιρεία μπορεί να ασκήσει έφεση στο Ιαπωνικό Ανώτατο Δικαστήριο Πνευματικής Ιδιοκτησίας (IPHC). Σύμφωνα με αναλυτές, το ιαπωνικό σύστημα πατεντών έχει χαρακτηριστεί ως “endless loop”, επιτρέποντας αλλεπάλληλες επανεξετάσεις και προσφυγές.
Η απορριφθείσα αίτηση αποτελεί κεντρικό κομμάτι της στρατηγικής της Nintendo να κατοχυρώσει μηχανισμούς σύλληψης τεράτων μετά την κυκλοφορία του Palworld στις αρχές του 2024. Μοιράζεται το ίδιο «γονικό» υπόβαθρο με τα JP7493117 και JP7545191, τα οποία χρησιμοποιούνται ενεργά στη δίκη.
Η απόρριψη αυτή, αν και μη οριστική, ενδέχεται να επηρεάσει την αντίληψη του δικαστηρίου του Τόκιο, όπου εκδικάζεται η υπόθεση Nintendo εναντίον Pocketpair υπό τον δικαστή Motoyuki Nakashima. Αν και η απόφαση της JPO δεν είναι δεσμευτική, μπορεί να ενισχύσει τα επιχειρήματα της Pocketpair περί ακυρότητας των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της Nintendo.
Τέλος, το GamesFray σημειώνει ότι η Nintendo έχει ήδη αντιμετωπίσει προβλήματα και με τρίτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, το οποίο χρειάστηκε να τροποποιηθεί εν μέσω της δίκης.
Η εξέλιξη αυτή ενδέχεται να σηματοδοτεί σημαντική καμπή στη διαμάχη των δύο εταιρειών και ίσως να ενθαρρύνει άλλους δημιουργούς παιχνιδιών να υποβάλλουν προληπτικά “prior art” στοιχεία για να αποτρέψουν παρόμοιες στρατηγικές πατεντών στο μέλλον.
